''DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG''

Thursday, November 8, 2012

Susah dan Senang


Assalamualaikum..
hai readers ^^

Alhamdulillah,hari ni dh msuk paper ke4 utk bdk2 spm.
paper mathematics.
adik lelaki ambk spm tahun ni..
tolong doakan dia k.
budak lelaki bila ambk exam xbanyak karenah.
macam2 gaya bleh tgok dia study.
tp yg nak jadi masalah bnda lain-haha-xda kena mengena-ok fine.
huhu..,sabar sabar la bebanyak.,


bila adik xstudy-kena.
bila baju2 sekolah bersepah-kena.
bila saya cuti sem-perap dlm bilik-main game-xkacau org-kena jugak.
bila rumah dh kemas tp terbasuh baju batik sutera dengan mesin,adoiii..
apa2 sahaja kebaikan yg dibuat bila ada je sikit kesalahan,
xnampak dah yang baik tuu..
Yang buruuk memang selalu org ingatlah kann.
Inikan lagi kalau kita menipu-nk berubah-og tak percaya-karma. :'(
same same-kosong kosong.
Berendam air mata-makan ulam jantung hati limpa-makan dalam segala laa bila situasi tuu..
Solution-masuk bilik-buat dunno-muhasabah diri-nangis.

Alhamdulillah Allah  mengetahui segalanya lebih.
Lemah kurangnya saya kat mna sebab tuu diuji sedemikian sedemikian.
Diberi teman pendamping-a very go0d listener-apart from ALLAH.
Dia teman yang saya cinta dan paling sayang..( selepas Allah,Rasul & ibubapa laa)
Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah..
Saya tahu kekurangan seseorang bukan menentukan dia xperfect,cuma belum cukup-baik.
LanIto. ^^
Dia pendamping saya saat susah dan senang.
Saat saya sedih dan gembira ( lebih kepada teman susah senang)
Saya sayang dia kerana valuenya-agamanya-citra dirinya.
Bukan pada material dan environmentnya.
Saat sedih menghadapi final exam,
tahap stress meningkat-bnyk paper-masa singkat-kwn2 buat xingat.
terus telefon umi mintak semangat.
'Biasalah tuu,nk success u need to sacrifice ur time n more'
'Kurgkn makan sbb perut penuh-kenyang-mlas stdy'
'Manage time-solat sunat xlupa,doa bg tenang-pgg janji Allah'
its help :')

         LanIto-Luah pd teman kesayangan-a very3 go0d listener-xprnah pnat..
tapi smpai 1 tahap mengeluh jugak. adehh..
malas nk mengadu. xsuka katanya dengar saya tension.
tapi saya tetap sayang dia ^^
Alhamdullillah,first semster,hubungan berjalan lancar. Perbalahan cuma sekejap.
Masuk 2nd semester-angin puting beliung-ribut taufan-dusta-kepercayaan mula bangkit.
3rd semester-cemburu-nk mnjaga-takut-bimbang-xpercaya-tension dh mmg makanan seharian.
tapi kami mula matang-jaga diri-ambil berat-lovingness is just great!!
Alhamdullillah saya bersyukur punya dia disamping.
susah senang xkira masa.
kelebihan masing2 utk kekurangan masing2.
Tapi buruk saya-lagi bnyk.
Buruk baik jgn berlakon-semua di genggaman.
Saya buat muka gmbira-dia tetap tahu saya sedih.
Saya tipu-dia detect.
"Tipu masuk neraka" -saya senyum.
"Comel mcm anak cina" -senyuum lagi.
Ya Allah-moga redha pada dia-kebaikannya-kesabarannya-keteguhan pada saya.
InsyaAllah,ingin masuk syurga bersamanya.
Moga Allah tetapkan redhanya pada saya dan kami.
Amiiin.


p/s: xpaham pun xpa.
kalau paham duduk diam.
Moga Allah redha catatan ini.
bnyk pulak post saya saja xnak bagi phm.
hidup bukan semua boleh cerita.
saya sedang luah-cara inisiatif-buat bagi tenang-bagi senang.

p/ss: jgn lupa tolong doakan adik saya jugak-spm. :')
itu semua Allah balas. :')
InsyaAllah-moga semua baik ^^



Doakan yg baik2-sebab dia memang baik.


:')


No comments: