''DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG''

Monday, January 7, 2013

modul-jatidiri-kecelakaan-peringatan

Assalamualaikum..
bismillahirrahmanirrahim..

luahan saya tiada yang lain kecuali Dia.
Dia yang jadikan takdir saya begini begini..

Alhamdulillah..hari ni hari ketiga saya menerima keaadaan begini..
Hari pertama dulu mcm xboleh nak terima kenyataan..

First of all,saya datang modul siap dgn pakaian sukan..
dengan perasaan berdebar takut saya tertinggal di belakang.
biasalah badan chubby nak berlari nmpak comel plak T_T
modul untuk sem 4 kena harungi explorace..
menguji ketahanan mental & fizikal.
xmacam sem2 yang lain,duduk dalam kelas dengar ceramah.
(baca ceramah : bkn cakap2 agama ok)

Dengan bismillah,saya mulakan perjalanan lari2 ni dgn berdebar2..
puas lari terkedek2 semput segala bagai sampai ke check point pertama.
task : kna pindahkan ikan haruan pkai tangan ke dalam baldi lain.
task hanya dikhususkan untuk siswi,bukan siswa.
maknanya kna buat jgk la +_+''

kata mereka,try dulu..
saya try angkat ikan,ouh ok plak ^___^
tiba masa dh lepaskan ikan,nk pusing ke sebelah kanan dengan lajunya.
ALAMAK! Allah...
lutut kaki saya bergerak,rasanya mcm ligament lari.
terus jatuh ke tanah,sakit!
(kna tnya doktor walaupun saya bdk sains)
sakitnya xpayah ckp...air mata laju je walaupun budak lelaki ramai..
malunyaaaaaaaaaaaaaaaaaaa T____T

last2 dihantar ke unit kesihatan tanpa lalui modul ni.
panic sebentar +___+""
cmna markah modul saya xtaw laa..
tapi alhamdulillah hari pertama saya lalui dengan pegang katak.
xpelah,xpgg ikan haruan,dpt pegang katak.
=.=""

hari kedua,bangun pagi dengan kaki mnja xnak bgkok.
nak berjalan susah,nak naik tangga susah.
apa2 je yang berkaitan tangga,terus lemah gemalai.
rasa sedih dengan nikmat kaki yang Allah tarik kejap je.
semua pinjaman Dia.
xdapat nak bayangkan kalau saya kurang nikmat anggota.  T___T

Alhamdulillah..
hari ini kuliah mula seawal 8pagi..
dengan kaki terkedek2,pegi kuliah jugak..
tapi mungkin sbb kaki ni dh kurang manja,rasa kaki ni semakin ok.
actually lutut.

 p/s : pray for me,moga peringatan ini untuk jangka masa panjang. :')

No comments: